Get Cape. Wear Cape. Fly. Furcsa név, ami mögött egy Sam Duckworth nevű Southend-on-Sea-i énekes-dalszerző srác áll. Első lemeze nem sokkal több, mint egy éve jelent meg, melynek szintén igen hosszú címe volt, The Chronicles of a Bohemian Teenager, és most itt az újabb, nem sokkal egyszerűbb Searching for the Hows and Whys. Az első akusztikus hangzású, emo elemeket is használó lemez különleges színfolt volt az indie zenekarok uralta brit színtéren, és bár a szövegek néhol idegesítő demagógiától voltak terhesek, mégis egy kellemes, szerethető produkcióként gondolhatunk vissza rá, és az olyan slágerekre, mint a War of the Worlds. Habár a lemez a világ problémáira keres megoldást, Nagy-Britannián kívül mégse kapott túl nagy visszhangot, és ha ezt a nemzetközi ismeretséget az új lemeztől várta, akkor valószínűleg még próbálkoznia kell. Zenéje némileg emlékeztet a Patrick Wolf-féle elektronikus folkra, Billy Bragg dalaira, vagy éppen a műfaj legnagyobb nevére, az omahai Conor Oberst zenekarára, a Bright Eyes-ra. A név, az albumok címei, és a dalok között is rengeteg párhuzamot vonhatunk Get Cape. Wear Cape. Fly. és a Bright Eyes között, ami jó dolog is lehetne, itt azonban a példaképnek csak egy nagyon gyengére sikeredett utánzatáról van szó. A Bright Eyes is a világ problémáiról beszél, azonban nem csöpögős és demagóg módon, hanem színvonalasan, hatásosan. A Bright Eyes akusztikus dalaiból olyan monumentális darabok bontakoznak ki, hogy többnyire utánozhatatlan dalszerzői teljesítményre vallanak, Sam Duckworth produkciójánál erről szó sincs, az új lemez sajnos két szám után unalomba fullad. Aláfestő zenének persze nem rossz,de akkor meg ne figyeljünk a szövegre. Gyakorlatilag az előző lemez és a Searching for the Hows and Whys között semmi különbség nincs, azonkívül, hogy elsőre egy jó, de abban a formában megismételhetetlen próbálkozás volt, és az ismétlés totális bukással járt.
5