Alex Turner tud valamit, a világ talán legjobb indie zenekarával két éven belül két tökéletes lemezt készített, és most új projektjével, a The Last Shadow Puppets-szel sem okoz csalódást. Pedig a terület, ahova kimerészkedett, igen szokatlan a majmoktól, vidám, táncolós indie helyett komoly, nagyzenekari hangszerelésű, igazán művészi lemezt kapunk. A helyszín is változott, a táncparkettek és az észak-angliai utcák helyett átrepülünk velük a vadnyugatra, ahol végighallgatjuk egy Alex Turner és társa, Miles Kane (The Rascals) által rendezett western zenéjét. A számokban közreműködik a London Metropolitan Orchestra, tehát igen komoly és monumentális dalokról van szó, amit már a címadó, The Age of Understatement hallgatása közben is megtapasztalhattunk. Szimfonikus zenekarra nem más írta meg a zenét, mint Owen Pallett, aki az Arcade Fire lemezén már bizonyította tudását korábban is, most sem okoz csalódást. A lemezt Franciaországban rögzítették, a produceri munkákat James Ford végezte, akinek neve bizonyára nem ismeretlen senki számára, aki szereti a Simian Mobile Disco-t, és egyébként az Arctic Monkeys tavalyi lemezén is közreműködött. Annak ellenére, hogy cowboyos vadnyugati filmzenét hallunk, szerencsére a brit hangulat nem tűnik el, a kettőt úgy hozták össze, hogy már nem is furcsa a két dolog össze nem illése. Az árnyékbábukra legerősebb hatással bevallásuk szerint David Axelrod és Scott Walker volt, de itt van David Bowie is, és még sokan mások. Szintén magunk előtt láthatjuk a Muse Knights of Cydonia című számának klipjét. A lemez mindössze 35 perces, a legtöbb dal nem éri el a három perc hosszúságot, tehát egysíkúnak, unalmasnak semmiképpen nem mondhatjuk. Standing Next to Me, Calm Like You, The Chamber, Only the Truth, jobbnál jobb dalok, hallgassátok meg, csak ezt tudom ajánlani. Alex Turner bebizonyította, hogy nem csak indie slágerek írásához ért, a The Age of Understatement igazi művészi gesztus.
10