Az amerikai zenével kapcsolatban elég sok sztereotípia van. Ilyen például, hogy a Nirvana óta nem történt semmi, nincsenek új zenei hullámok, kellő mennyiségű pénzért bárki befuthat, zenei tehetség ide vagy oda. Ezek valamilyen szinten valóban így működnek, de azért valljuk be, hogy annyira ismerjük az ottani zenei színteret, amennyire egy átlagamerikai el tudja helyezni Budapestet Európa térképén. Pedig az igazság az, hogy több tízezer zenekar működik az államokban, helyi média hiányában azonban ezek ugyanúgy az undergroundba vannak süllyedve, ahogy Magyarországon is. Csak kevés előadónak adatik meg, hogy bejusson a brit médiába, ahonnan ugye már egyenes út vezet a sikerig.
A 23 éves Adam Young 2004-ben kezdett zenélni, ami nem volt túl rég, azóta mégis jópár lemezt tudhat már magáénak, melyek ráadásul hat különböző projekt neve alatt jelentek meg. Ezek közül a legújabb, és összességében legjobb az Owl City, mely két éve létezik. Az idén megjelent Ocean Eyes meghallgatása után azonnal be is szereztem a tavaly megjelent Maybe I'm Dreaminget is, mely szintén nem okozott csalódást. Az új lemez számai közül néhány már arra is rákerült.
Ha van olyan kategória, hogy amerikai zene, akkor az Owl City zenéje tipikusan az, és itt most a legjobb értelemben. Az amerikai zene ugyanis nem feltétlen a Fall Out Boy-t és társait jelenti, hanem sokkal inkább a Death Cab for Cutie, a Nada Surf és a The Decemberists nevével fémjelzett vonalat. A Death Cab for Cutie zenéjére némileg még emlékeztet is az Owl City, a zenekar frontemberének Postal Service nevű mellékprojektjére pedig még jobban.
Adam Young énekhangja határozottan kellemes, kísérletezgetni is szeret, így elég változatos anyaggal van dolgunk. Van itt az akusztikus gitártól a puttyogós elektronikáig minden. Ha a szövegeket nézzük, azok szintén kellemesek, megnyugtatóak, lázadás nincs benne, mintha minden jó lenne, és ezt a lemez hallgatása közben el is hisszük. Talán nem is rossz dolog ez néha. A szövegekben jelen van egyfajta lokálpatriotizmus is, a teljesen személyes történetekben időről időre megjelennek amerikai tájak, városok, ez is hasonlóan, mint a Death Cab for Cutie-nál. Kár, hogy az album nem kapott nagyobb visszhangot, mert a számokat meghallgatva egyik jobb, mint a másik. Néhány dalban, mint például a Saltwater Roomban közreműködik Breanne Duren is, egy amerikai énekesnő, aki már Young korábbi projektjében, a Swimming With Dolphins-ban is feltűnt. Az egyébként végig érdekes lemezről ki lehet emelni a már említett Saltwater Roomot, az amerikai underground rádiókban mostanság játszott Fireflies-t, a Vanilla Twilight című gyönyörű szerelmes dalt, a Hello Seattle-t, és még lehetne sorolni.
1. Cave In
2. The Bird and the Worm
3. Hello Seattle
4. Umbrella Beach
5. The Saltwater Room
6. Dental Care
7. Meteor Shower
8. On the Wing
9. Fireflies
10. The Tip of the Iceberg
11. Vanilla Twilight
12. Tidal Wave
Ne nyomd el: Hello Seattle, Fireflies, The Saltwater Room, Vanilla Twiligh
Szerintünk: 9