Na, vajon ki az az énekesnő, akit legtöbbször koppint mostanában az amerikai popszakma? Természetesen a 22 éves Uffie-ról, polgári nevén Anna-Catherine Hartley-ról van szó. Uffie az államokban, egész pontosan Miamiban született, majd később Európába, Párizsba költözött, mert jobban kedvelte az európai életstílust. A sors iróniája, hogy az öreg kontinens csak lassan ismerkedett meg vele, főleg a party-s Justice szám után, miközben a dollármilliárdos szuperprodukciókat készítő amerikai menedzserek végig figyelték, és verték falba a fejüket, amiért nem náluk kötött ki. A virtuális popsztárok aztán sorra vették át az Uffie által kitalált ötleteket, és lettek vele híresek.
Szerintünk: 9
Na, vajon ki az az énekesnő, akit legtöbbször koppint mostanában az amerikai popszakma? Természetesen a 22 éves Uffie-ról, polgári nevén Anna-Catherine Hartley-ról van szó. Uffie az államokban, egész pontosan Miamiban született, majd később Európába, Párizsba költözött, mert jobban kedvelte az európai életstílust. A sors iróniája, hogy az öreg kontinens csak lassan ismerkedett meg vele, főleg a party-s Justice szám után, miközben a dollármilliárdos szuperprodukciókat készítő amerikai menedzserek végig figyelték, és verték falba a fejüket, amiért nem náluk kötött ki. A virtuális popsztárok aztán sorra vették át az Uffie által kitalált ötleteket, és lettek vele híresek.
Bár Uffie esetében is igazi popzenéről van szó, ötlettelenséggel senki sem vádolhatja. Semmi utánzás nincs benne, és ha zeneileg hallottunk is már jobbat, az mindenképp nagy dolog, hogy végig önmaga tud maradni, nem megy át saját stílusának paródiájába. A kezdő Pop the Glock című szám már nem ismeretlen, hiszen ezzel került be a világ egy nagyon kis részének köztudatába, mégis érdekes így utólag meghallgatni, hiszen ott van benne az elmúlt év teljes popzenei termésének alapköve. Hihetetlen, hogy mennyi ötlettelen dal íródott ezek alapján az elmúlt egy-két évben. A Pop the Glock után aztán jött az a bizonyos Justice szám, ami miatt már jóval többen felfigyeltek a Franciaországban tevékenykedő hölgyre, bár a kereszt fénye túl erős volt ahhoz, hogy jobban észrevegyék. A sötét, zongoraalapú Art of Uff valószínűleg már túl elborult lenne ahhoz, hogy egyéniség nélküli popsztárokra ültessék át, erre sokkal inkább alkalmas a Pharrell Williams-szel közösen felvett ADD SUV, amit hallhatunk is visszaköszönni máshonnan.
Szerencsére nem is fullad unalomba sehol a lemez, melyen igazán változatos dalok követik egymást. A First Love című dalnak sikerül visszaadni az első szerelem érzését, amit az ember jó esetben tinédzserkorban megtapasztal. Ennek folytatása a Mattie Safer-el közösen elénekelt Illusion of Love. Uffie lemeze európai és amerikai egyaránt. Az amerikai kiejtés és a trendi torzított ének mellé felsorakoznak olyan hagyományosan európai elemek, mint a francia elektró, vagy a balkáni népzenei motívumok az MCs Can Kiss című dal végén. A Hong Kong Garden című számot bizonyára az akkor még brit gyarmaton eltöltött gyerekkor inspirálta. Uffie lemeze tehát nagyrészt átélt eseményekre épül, mindez sajátosan popzenei körítéssel, hogy mindenki számára befogadható legyen. A befogadásnak azonban több módja lehet, valószínűleg sokakhoz nem jut el a lényeg, csak a táncolható, dallamos zenei alapok és a szándékosan leegyszerűsített szövegek.
1. Pop the Glock
2. Art of Uff
3. ADD SUV
4. Give It Away
5. MC's Can Kiss
6. Difficult
7. First Love
8. Sex Dreams and Denim Jeans
9. Our Song
10. Illusion of Love
11. Neuneu
12. Brand New Car
13. Hong Kong Garden
14. Ricky
Ne nyomd el: First Love, Illusion of Love, Pop the Glock
Szerintünk: 9