Sajnos Budapest környékére ritkán látogatnak el valóban új zenekarok, ezért a különböző zenei irányzatok képviselőit élőben csak egy-két év késéssel láthatjuk, és akkor is valamelyik környező országban. A Does It Offend You, Yeah? a nu-rave-nek nevezett korszak kellős közepén jelent meg. Bár zenéjük nem áll távol a kortársakétól, mégsem annyira elborult, mint a Crystal Castles, és nem annyira agresszív, mint a Hadouken!, ezért a populárisabb zenéket kedvelők is hamar rákaptak. Az EXIT fesztiválon hajnali fél háromkor is képesek voltak jókora tömeget odavonzani a színpad elé, akiknek nagy része valóban rajongó volt, de legalábbis tisztában volt a zenekar munkásságával, és még az új dalokat is kívülről fújták, pedig nem mindenki volt angol. A DIOYY második lemeze egyébként ősszel fog megjelenni, az élőben hallott számok alapján pedig kicsit ők is lecsillapodtak, és valamivel minimalistábbak is lettek.
Sajnos Budapest környékére ritkán látogatnak el valóban új zenekarok, ezért a különböző zenei irányzatok képviselőit élőben csak egy-két év késéssel láthatjuk, és akkor is valamelyik környező országban. A Does It Offend You, Yeah? a nu-rave-nek nevezett korszak kellős közepén jelent meg. Bár zenéjük nem áll távol a kortársakétól, mégsem annyira elborult, mint a Crystal Castles, és nem annyira agresszív, mint a Hadouken!, ezért a populárisabb zenéket kedvelők is hamar rákaptak. Az EXIT fesztiválon hajnali fél háromkor is képesek voltak jókora tömeget odavonzani a színpad elé, akiknek nagy része valóban rajongó volt, de legalábbis tisztában volt a zenekar munkásságával, és még az új dalokat is kívülről fújták, pedig nem mindenki volt angol. A DIOYY második lemeze egyébként ősszel fog megjelenni, az élőben hallott számok alapján pedig kicsit ők is lecsillapodtak, és valamivel minimalistábbak is lettek.
A nu-rave életérzés valahogy ezúttal sem fogott meg, ez a fajta önteltség nekem valahogy nem szimpatikus, de zeneileg szerencsére teljesen rendben volt a koncert. Még a kifejezetten agresszív és ugrálós DIOYY számok alatt is kulturáltan, egy helyben ugrált a közönség. Ha volt is lökdösődés, az is azért, mert az EXIT területe jóval kisebb, mint a Szigeté, és ezért néha eltorlaszolja az utakat az egy-egy koncertre összegyűlt közönség. Ilyenkor pedig nehéz átverekednie magát a tömegen annak, aki el akar jutni egyik helyről a másikra.
Bár nem a DIOYY által képviselt elektronikus zenei irányzat a kedvencem, és a We Have Band jobban megfogott, összességében a Does It Offend You, Yeah? koncertje is nagyon jó volt. Arról nem is beszélve, hogy jó helyen játszottak, jó időben, vagyis éjszaka és nem a nagyszínpadon. És persze volt sok fényrúd is.