Nagyjából az összes fontos zenekar kiadta debütlemezét, akik 2010 legjobb új zenekarainak lettek megszavazva. A Delphic már az év első felében bemutatkozott, a HURTS lemezéről nemrég írtunk, most pedig itt az ideje, hogy bemutassuk a másik fontos manchasteri bandát. A nevük Everything Everything, és valami egészen újat mutatnak nekünk.
Nagyjából az összes fontos zenekar kiadta debütlemezét, akik 2010 legjobb új zenekarainak lettek megszavazva. A Delphic már az év első felében bemutatkozott, a HURTS lemezéről nemrég írtunk, most pedig itt az ideje, hogy bemutassuk a másik fontos manchasteri bandát. A nevük Everything Everything, és valami egészen újat mutatnak nekünk.
A HURTS a nyolcvanas évek újromantikus szintipopját vette elő újra, a Drums a szörfrockot hozta újra divatba, az Everything Everything pedig olyan területre tévedt, ahol még senki nem járt előtte. Az utóbbi egy-két év minimalizmusa és funkys hangzása náluk érezhető legjobban a felsorolt zenekarok közül, ha viszont az eredetiséget és újszerűséget nézzük, könnyen lehet, hogy ők nyernék meg a versenyt, és az is, hogy ez lesz az elkövetkezendő idők irányvonala.
A sötét manchesteri gyártelepek hangulatát, ami a HURTS lemezére rányomja bélyegét, ahogy a város szinte minden zenészének dalaira, az Everything Everything lemezén ne keressük. Sokkal inkább érezhetjük a New York-i bandák hatásait, elsősorban a Yeasayer-ét. Ha valami igazán progresszív zenét akarsz hallani, akkor a Man Alive számait hallgasd meg. Egy kis Radiohead, egy kis XTC, egy kis Police, de mégis azt érezzük, hogy ez valami teljesen új, amit nehéz bármihez hasonlítani. Valami hasonlót hozott pár éve, az indie rock forradalma idején az Arctic Monkeys. A sok akkori gitárzenekar nem igazán találta a helyét, aztán jött Alex Turner és bandája, és létrehoztak a korábban hallottakból valami teljesen újat, a sok elveszett részletből valami tökéleteset, amivel az egész zenei szcénát felforgatták. Talán kicsit merész lenne rögtön hozzájuk hasonlítani az Everything Everything-et, de az biztos, hogy ennyire újszerű zenét már rég hallottunk. Ebből persze lehetett volna hatalmas bukás, túlművészkedés, amit sok kisérletező zenekarnál tapasztalhatunk, de szerencsére nem lett. Az Everything Everything ugyanis nem viszi túlzásba, nagyon jól tudják, hogy mi az, amit az átlagos hallgató még el tud viselni, és mi az, amitől már inkább megfájdul a feje. A Man Alive teljes egészében művészi, ugyanakkor slágeres is, nem zúdulnak ránk hat és fél perces, unalomba fulladó számok. A zene annyira változatos, hogy szinte követhetetlen. Az indie rock számokhoz szokott hallgatónak eleinte biztosan furcsa lesz, itt ugyanis a hagyományos dalforma teljesen felborul. De a Foals vagy a We Have Band már felkészített minket erre, így akik kedvelik ezt a két zenekart, azok biztosan meg lesznek elégedve az Everything Everything debütlemezével is. Unalmas pillanatok nincsenek, kiváló lemez elejétől a végégig. Érdemes a My Kz, Ur Bf, a Suffragette Suffragette vagy a Schoolin' című számokkal kezdeni, aztán bedig jöhet a többi. A Man Alive-ot hallgatva a jövő hangjai szólalnak meg. Ha nem tetszik, az csak azért lehet, mert még nem vagy felkészülve.
1. My Kz, Ur Bf
2. Qwerty Finger
3. Schoolin'
4. Leave The Engine Room
5. Final Form
6. Photoshop Handsome
7. Two For Nero
8. Suffragette Suffragette
9. Come Alive Diana
10. NASA Is On Your Side
11. Tin (The Manhole)
12. Weights
Ne nyomd el: Suffragette, Suffragette, Final Form, Tin (The Manhole)
Szerintünk: 10
Everything Everything - Suffragette Suffragette