Farkas Ádám:
Nagy kár érte, jól csinálta pedig. Remélem attól még ugyan úgy jó lesz az új album mint az eddigie... (2012.04.20. 20:37)Kilépett az Editors gitárosa
MisterBlack:
Poxa Amer querido T__Tespero que tuuduo se resolva aed com vocea, viu? :Dceh pode ter certeza que ... (2012.04.20. 05:25)Hadouken! és a gólyabál!?
Salman:
Liebe Joanne,das freut mich, dass du nun auch einen Blog hast! Das hf6rt sich ja echt gut an, wo d... (2012.04.20. 05:25)Glastonbury: elfogytak a jegyek!
Simran:
Yes James, I had mine replaced in 2003 for the same rsoean. It still had around 5 years left but ... (2012.04.20. 05:21)Orbital - New France (ft. Zola Jesus)
Az 1982-ben alakult Swans gyakran kerül elő a „milyen koncert volt rád a legnagyobb hatással?”
típusú írásokban. A zenekar a rock végsőkig lecsupaszított és/vagy eltorzított, elemi erejű változatát
játszotta; a szövegek leginkább a leigázás és alávetettség körül vagy a hatalom – legyen az a szex, a
pénz vagy a vallás hatalma – körül forogtak. Mindez mégis felszabadító hatással volt számos, nem
csak a rockon belüli zenei irányzatra. A Swans a nyolcvanas évek közepe után megindult egy sajátos,
sötéten ragyogó, himnikus szépség irányába; később pedig egyszerre nyitott a posztrock, a dark
ambient, a dalforma és a kísérleti elektronika felé.
Az 1982-ben alakult Swans gyakran kerül elő a „milyen koncert volt rád a legnagyobb hatással?”típusú írásokban. A zenekar a rock végsőkig lecsupaszított és/vagy eltorzított, elemi erejű változatát játszotta; a szövegek leginkább a leigázás és alávetettség körül vagy a hatalom – legyen az a szex, a pénz vagy a vallás hatalma – körül forogtak. Mindez mégis felszabadító hatással volt számos, nemcsak a rockon belüli zenei irányzatra. A Swans a nyolcvanas évek közepe után megindult egy sajátos, sötéten ragyogó, himnikus szépség irányába; később pedig egyszerre nyitott a posztrock, a dark ambient, a dalforma és a kísérleti elektronika felé.
Az 1982-ben alakult Swans gyakran kerül elő a „milyen koncert volt rád a legnagyobb hatással?”típusú írásokban. A zenekar a rock végsőkig lecsupaszított és/vagy eltorzított, elemi erejű változatát játszotta; a szövegek leginkább a leigázás és alávetettség körül vagy a hatalom – legyen az a szex, a pénz vagy a vallás hatalma – körül forogtak. Mindez mégis felszabadító hatással volt számos, nemcsak a rockon belüli zenei irányzatra. A Swans a nyolcvanas évek közepe után megindult egy sajátos, sötéten ragyogó, himnikus szépség irányába; később pedig egyszerre nyitott a posztrock, a dark ambient, a dalforma és a kísérleti elektronika felé.
Az együttes 1997-ben oszlott fel, 2010-ben azonban újraéledt. Michael Gira egy koncerten olyan élményt élt át, amely, mint fogalmazott, „egyszerre volt önmegsemmisítés és újjászületés”, ez ihlette a zenekar legújabb inkarnációjának összeszedésére; ebben a Swans és az Angels Of Light különféle felállásaiból jöttek össze társai. Gira azt is hangsúlyozta, hogy nem nosztalgikus, pláne pénzhajhászó „újjáegyesülés” ez, hanem egy új fejezet. A turné és a My Father Will Guide Me Up a Rope to the Sky című új lemez meggyőzte a kétkedőket is: a sajtó a legteljesebb elismerés hangján szól a koncertekről, az album pedig számos 2010-es összegző listán előkelő helyen szerepelt.
Az új korszakot nemcsak az jelzi, hogy alig játszanak régi számokat, hanem az is, hogy nem próbálnak úgy tenni, mintha a nyolcvanas éveket írnánk; de ez nem akadályozza meg őket abban, hogy mindent elsöprő, párját ritkítóan radikális, gyémántkeménységűre csiszolt vagy éppen sajátos szépségű zenét játsszanak.
Helyszín: Trafó, Budapest Időpont: 2011.05.21. Jegyár: elővételben 3000 Ft / koncert napján 3500 Ft / Trafó bérlet érvényes