A kilencvenes évek elektronikája nem áll hozzám túl közel. Bár ezt a korszakot nevezik az elektronikus zene forradalmának, amit olyan előadók felbukkanása jelzett, mint a Prodigy vagy a Massive Attack, az akkori zenék többsége mégsincs nagy hatással rám. Mai szemmel pedig még kevésbé értem az akkori trip-hop - downtempo őrületet. A Groove Armada nevű londoni duó is ekkoriban alakult, aztán még a magyar elektrósok körében is népszerűek lettek. Szerencsére mégsem lettek elkényelmesedett, akkori zenénél leragadt formáció, amilyeneket a Balaton Soundon igen gyakran lehet látni. Ha nem hallottam volna a Groove Armadáról valamilyen oknál fogva, akkor simán elhinném, hogy egy 2010-ben felfedezett újdonságról van szó. A Black Light hangzása ugyanis annyira modern, hogy magasan veri néhány mai társát, közben pedig visszarepít minket egy a kilencvenes éveknél jóval izgalmasabb időszakba, a nyolcvanas évekbe. Természetesen most is vannak vendégelőadók, méghozzá olyan nevek, mint Bryan Ferry, vagy Nick Littlemore az Empire of the Sun-ból.
Szerintünk: 10
A kilencvenes évek elektronikája nem áll hozzám túl közel. Bár ezt a korszakot nevezik az elektronikus zene forradalmának, amit olyan előadók felbukkanása jelzett, mint a Prodigy vagy a Massive Attack, az akkori zenék többsége mégsincs nagy hatással rám. Mai szemmel pedig még kevésbé értem az akkori trip-hop - downtempo őrületet. A Groove Armada nevű londoni duó is ekkoriban alakult, aztán még a magyar elektrósok körében is népszerűek lettek. Szerencsére mégsem lettek elkényelmesedett, akkori zenénél leragadt formáció, amilyeneket a Balaton Soundon igen gyakran lehet látni. Ha nem hallottam volna a Groove Armadáról valamilyen oknál fogva, akkor simán elhinném, hogy egy 2010-ben felfedezett újdonságról van szó. ABlack Light hangzása ugyanis annyira modern, hogy magasan veri néhány mai társát, közben pedig visszarepít minket egy a kilencvenes éveknél jóval izgalmasabb időszakba, a nyolcvanas évekbe. Természetesen most is vannak vendégelőadók, méghozzá olyan nevek, mint Bryan Ferry, vagy Nick Littlemore az Empire of the Sun-ból.
A Look Me In the Eye Sister erős indítás, és szerencsére a lemez egy pillanatra sem laposodik el. Példaértékű, hogy egy több mint tíz éve működő zenekar a sokadik lemeze után még tud ilyet alkotni, ez az esetek többségében nem szokott sikerülni. AJust for Tonight az MGMT és az Empire of the Sound futurisztikus keleti dallamait idézi meg, aki pedig egy igazi elektrós slágerre vágyik, annak a Not Forgotten a legjobb választás. Zseniális, csakúgy mint a Paper Romance, ami alatt szintén nehéz ülve maradni. Az I Won't Kneel már a nyolcvanas évek egészen másik oldalát mutatja meg, nagyon szép lassú szerzemény, melyben SaintSaviour énekel. A sötétebb hangulatú Warsaw után jön a lemez egyik fénypontja, a Bryan Ferry közreműködésével készült Shameless, mely a David Bowie félé hangzást próbálja rekonstruálni, és ez tökéletesen sikerül is.
A Black Light az egyik legkellemesebb meglepetés mostanában. A Groove Armada képes volt megújulni és egy teljes egészében modern és európai lemezt készíteni. Aki a régi Groove Armadát szerette, az lehet, hogy utálni fogja, de helyettük szereztek jópár új rajongót.
1. Look Me In the Eye Sister
2. Fall Silent
3. Just for Tonight
4. Not Forgotten
5. I Won't Kneel
6. Cards to Your Heart
7. Paper Romance
8. Warsaw
9. Shameless
10. Time and Space
11. History
Ne nyomd el: Not Forgotten, I Won't Kneel, Paper Romance, Shameless
Szerintünk: 10
Groove Armada - Paper Romance