2004-ben jelent meg a melbourne-i Cut Copy első, akkor még kissé barkácshangulatú lemeze, a Bright Like Neon Love. A nagy visszatérésre 2008-ig kellett várni, az In Ghost Colours viszont az év egyik legjobb és legeredetibb lemeze lett. Ausztráliában azóta sorra tűnnek fel a jobbnál jobb elektronikus formációk, akik végre visznek valami különlegeset is az évek óta lejárt recsegő-ropogó, minden dallamot nélkülöző és már kissé unalmas európai elektronikába. Az In Ghost Colours igazi poplemez volt, hatalmas slágerekkel, amit rövid átvezető dalokkal tettek még változatosabbá. A most megjelent Zonoscope című albumon ezt máshogy oldották meg, az átvezető részeket összekapcsolták a dalokkal, így az egész lemez egybefolyik, a hagyományos dalformák kicsit megváltoznak.
2004-ben jelent meg a melbourne-i Cut Copy első, akkor még kissé barkácshangulatú lemeze, a Bright Like Neon Love. A nagy visszatérésre 2008-ig kellett várni, az In Ghost Colours viszont az év egyik legjobb és legeredetibb lemeze lett. Ausztráliában azóta sorra tűnnek fel a jobbnál jobb elektronikus formációk, akik végre visznek valami különlegeset is az évek óta lejárt recsegő-ropogó, minden dallamot nélkülöző és már kissé unalmas európai elektronikába. Az In Ghost Colours igazi poplemez volt, hatalmas slágerekkel, amit rövid átvezető dalokkal tettek még változatosabbá. A most megjelent Zonoscope című albumon ezt máshogy oldották meg, az átvezető részeket összekapcsolták a dalokkal, így az egész lemez egybefolyik, a hagyományos dalformák kicsit megváltoznak.
A Cut Copy úgy idézi meg a nyolcvanas évek diszkóját, hogy mégis modernebb hangzást tudnak elérni, mint a futószalagon gyártott futurista elektronikus produkciók. A pszichedélia most nagyobb szerepet kapott, így a Zonoscope kevésbé lett slágeres, mint elődje, bár azért a Take Me Over simán ráfért volna az In Ghost Colours-ra is. A Where I'm Going című dalban már a szörfös hangulat, a hatvanas évek revival is megjelenik, de a Supergrass-féle britpop jelenléte is tagadhatatlan. Innentől egyébként egyre inkább jelen van a pszichedelikus hangzás, a dalok teljesen egybefolynak, vagy éppen a szám közepén alakulnak át valami teljesen mássá. Hát igen, ez egyáltalán nem az a popslágeres In Ghost Colours, viszont teljes ízelítőt kaphatunk abból, hogy milyen az ausztrál elektronika. Nehéz kiemelni dalokat, érdemes egyben végighallgatni a lemezt, a Blink And You'll Miss A Revolution vagy a Pharaohs & Pyramids című szerzeményeket pedig kiemelten fontos. A dalok váltakozó hosszúságúak, két perces intelude (Strange Nostalgia For The Future) és monumentális, 15 perces záródal (Sun God) egyaránt van itt. Nem könnyű befogadni a Zonoscope-ot, de ha elsőre nem sikerül, mindenképp érdemes megpróbálni újra, mert kétségkívül 2011 egyik legjobb produktuma, a Cut Copy pedig azon kevés elektrós zenekarok egyike, akik még tudnak újat mutatni 2011-ben.
Megjelenés: 2011 február 8.
Műfaj: Electropop
Kiadó: Modular
Hallgasd meg: Take Me Over, Pharaohs & Pyramids, Blink And You'll Miss A Revolution
1. Need You Now
2. Take Me Over
3. Where I'm Going
4. Pharaohs & Pyramids
5. Blink And You'll Miss A Revolution
6. Strange Nostalgia For The Future
7. This Is All We've Got
8. Alisa
9. Hanging Onto Every Heartbeat
10. Corner Of The Sky
11. Sun God
Cut Copy - Take Me Over