Hogy mennyire lett előremutató és eredeti a Beady Eye lemeze, azon lehetne vitatkozni, az viszont megkérdőjelezhetetlen, hogy Liam Gallagher és zenekara ismét írt egy lemeznyi slágert. Valami mégis hiányzik, bár lehet, hogy csak a kilencvenes években tették túl magasra a mércét Gallagherék.
Bár mostanában vannak próbálkozások a britpop korszak újjáélesztésére, amiben a Brother nevű zenekar például egész jó úton halad, ez nyilván nem ugyanaz a britpop lesz, és az is egészen biztos, hogy az Oasis már nem fog írni egy Wonderwall kaliberű dalt, még akkor sem, ha Liam és Noel kibékül. Valamiért mégis szeretjük őket még mindig, akkor is, ha már az Oasis legutóbbi lemeze, a Dig Out Your Soul sem volt annyira emlékezetes.
Hogy mennyire lett előremutató és eredeti a Beady Eye lemeze, azon lehetne vitatkozni, az viszont megkérdőjelezhetetlen, hogy Liam Gallagher és zenekara ismét írt egy lemeznyi slágert. Valami mégis hiányzik, bár lehet, hogy csak a kilencvenes években tették túl magasra a mércét Gallagherék.
Bár mostanában vannak próbálkozások a britpop korszak újjáélesztésére, amiben a Brother nevű zenekar például egész jó úton halad, ez nyilván nem ugyanaz a britpop lesz, és az is egészen biztos, hogy az Oasis már nem fog írni egy Wonderwall kaliberű dalt, még akkor sem, ha Liam és Noel kibékül. Valamiért mégis szeretjük őket még mindig, akkor is, ha már az Oasis legutóbbi lemeze, a Dig Out Your Soul sem volt annyira emlékezetes. A pszichedéliával most alábbhagytak, a slágerek gyártása kétségkívül jobban megy Gallagheréknek, bár Noel szólóalbumára még várnunk kell ezzel a kijelentéssel. De itt van például a The Roller, ami már egész jól megidézi az Oasis fénykorát, valamint a Beatles All You Need Is Love-ját is, de ezt már sokan elmondták, úgyhogy ne menjünk bele a szőrszálhasogatásba. A Beatles And Stones című dalban benne is van a két legfőbb inspirációs forrás, a Bring The Light pedig olyan igazi 60's rock and roll, amitől rögtön táncolni támad kedve az embernek.
Sajnos a The Rollerhez hasonló slágert nem találunk többet a lemezen, a dalokat meghallgatva egyfajta időutazáson veszünk részt, ahol találkozunk John Lennonnal, a The Who-val, a Rolling Stones-szal és még sok más zenekarral, akiknek a hatása egyértelműen érezhető az albumon. A The Morning Son című záródal az egyik legjobban sikerült alkotás a lemezen, ami egyrészt megidézi a Champagne Supernovát, másrészt egy jól sikerült pszichedelikus kisérlet Liam Gallagher zenekarától. Nagy kár, hogy a Sons Of The Stage nem került rá a lemezre, csak mint bonus track. Liam Gallagher bemutatkozása pont azt nyújtja, amit vártunk tőle. Bár azt ígérte, hogy sokkal jobb lesz, mint az Oasis mostanában, ez nyilván nem igaz. Kíváncsian várjuk Noel szóló bemutatkozását.
Megjelenés: 2011 február 28.
Műfaj: Alternative rock
Kiadó: Beady Eye Records
Producer: Steve Lillywhite
1. Four Letter Word
2. Millionaire
3. The Roller
4. Beatles And Stones
5. Wind Up Dream
6. Bring The Light
7. For Anyone
8. Kill For A Dream
9. Standing On The Edge Of The Noise
10. Wigwam
11. Three Ring Circus
12. The Beat Goes On
13. The Morning Son
Beady Eye - The Roller